luni, 14 septembrie 2009

Amarketing

Cam i-as spune eu chestiei pe care (incerc sa) o fac acum.
Celor care scriu manuale de marketing le-as spune ca in prefata sa scrie o dedicatie pregatitoare pentru toti cei care vor sa faca marketing pe bune in Romania.
Iar celor care vor sa faca marketing in Romania le-as spune sa lectureze cartile respective, iar apoi sa se inarmeze cu maxim de rabdare, empatie si nervi tari.
Pentru ca provocarea maxima a marketerului roman nu tine atat de buna sau proasta stapanire a domeniului, cat de psihologie.
Vii cu credinta, insusita din carti, ca trebuie sa schimbi mentalitati de consum, iti dai seama ca trebuie sa schimbi mentalitati de management, dar afli cu stupoare ca pentru toate astea trebuie sa iti schimbi propria mentalitate. Iar aici abia e marea provocare.
Celor ca mine, care pleaca la drum tineri, necopti, idealisti si naivi, le-as spune sa se pregateasca temeinic pentru a inghiti o mare cantitate de frustrari si dubii, pentru a asimila o tona de informatii (chiar daca la prima vedere par sa n-aiba nicio legatura cu ce trebuie ei sa faca) si pentru a combate o mie si o suta de pareri - avizate sau nu, argumentate au ba, care cantaresc mai mult sau mai putin in decizia finala, care le apartin sau nu. Iar cand n-au la indemana toate armele necesare pentru a le combate, sa invete sa le accepte, sa incerce sa le inteleaga substratul si sa tureze la maxim motoarele pentru o a doua tura de pareri. Si sa isi bage bine in cap un lucru: Ca om de marketing, vei fi intotdeauna la mijloc. Si trebuie sa inveti sa fii, in acelasi timp, un avocat al brandului si un avocat al diavolului.

Pana una-alta, maine elevii stirbi si maruntei din clasa intai incep primele lectii. Tot maine, incep si eu practica la noua mea scoala: cum se face si cum se vinde inghetata.

Niciun comentariu: